Caritas Diecezji Ełckiej od 11.05.2022 r. do 30.06.2022 r. realizuje zadanie finansowane z budżetu państwa zlecone przez Prezesa Rady Ministrów w ramach rezerwy ogólnej budżetu państwa, którego celem jest zmniejszenie skutków kryzysu humanitarnego spowodowanego masowym napływem do Polski uchodźców z Ukrainy i wsparcie działań organizacji zmierzających do efektywnego udzielania pomocy osobom i rodzinom potrzebującym, a także koordynację wsparcia w tym zakresie. Zadanie pt. „Koordynacja i organizacja pomocy na rzecz uchodźców z Ukrainy” realizowane jest na terenie diecezji ełckiej obejmującej swym zasięgiem 9 powiatów (3 województwa podlaskiego oraz 6 województwa warmińsko-mazurskiego). Podstawowymi założeniami zadania jest:
- uruchomienie 3 Punktów Pomocy Uchodźcom z Ukrainy w Augustowie, Ełku i Orzyszu). Adresy Punktów Pomocy Uchodźcom z Ukrainy:
1) ul. Skorupki 6, 16-300 Augustów;
2) ul. ks. prał. Mariana Szczęsnego 1, 19-300 Ełk;
3) ul. Wierzbińska 12,12-250 Orzysz - koordynowanie zbiórek darów,
- koordynowanie transportu humanitarnego na Ukrainę,
- koordynowanie wydawania żywności, ubrań, środków higienicznych, opatrunkowych i leków dla uchodźców z Ukrainy,
- objęcie wsparciem specjalistycznym – prawnym oraz psychologicznym/psychoterapeutycznym/pedagogicznym uchodźców
- zorganizowanie nauki podstaw języka polskiego dla uchodźców.
Czas realizacji zadania od 11.05.2022 r. do 30.06.2022 r.
Miejsce realizacji zadania: Caritas Diecezji Ełckiej ul. ks. prał. Mariana Szczęsnego 1, 19-300 Ełk
Dane do kontaktu:
Nr telefonu: +48874417000
Adres mailowy: elk@caritas.pl
Całkowita wartość zadania: 78 668,48 zł
Wartość dofinansowania: 78 668,48 zł