Pielgrzymko-wycieczka pracowników ełckiej Caritas: Niepokalanów-Berlin-Poznań-Kiekrz

W dniach 1-3 grudnia 2023 r. pracownicy Caritas Diecezji Ełckiej udali się na pielgrzymko-wycieczkę, na szlaku której znalazł się: Niepokalanów, Berlin, Poznań i Kiekrz.

Pierwszym etapem naszego weekendowego wyjazdu był Niepokalanów, gdzie uczestniczyliśmy w Eucharystii. Nawiedziliśmy m.in. w bazylikę, kaplicę adoracji, muzeum św. Maksymiliana Marii Kolbego i jego celę zakonną. Po Niepokalanowie i tamtejszej nekropolii zakonnej oprowadził nas br. Jan Dadura OFMConv pochodzący ze Starych Juch. Nie zabrakło wspólnej modlitwy przy grobach zakonników, m.in. o. Alfonsa Marii Kolbego (brata św. Maksymiliana Marii Kolbego), a także Franciszka Gajowniczka ocalonego w Auschwitz przez św. Maksymiliana.

Z Niepokalanowa udaliśmy się do stolicy Niemiec. W Berlinie zwiedziliśmy z przewodnikiem wiele ciekawych miejsc. Mieliśmy okazję zobaczyć m.in. Bramę Brandenburską (symbolu pokoju i wolności zjednoczonych Niemiec), Reichstag (siedzibę niemieckiego parlamentu), Plac Poczdamski z pozostałościami Muru Berlińskiego, słynną Check-Point-Charlie (budkę graniczną pomiędzy dawnym Berlinem Wschodnim i Zachodnim), Alexanderplatz (niegdyś główny plac Berlina Wschodniego, a dziś największy plac w mieście), Berliner Fernsehturm (368-metrową wieżę telewizyjną).

Nie mogło zabraknąć wieczornej wizyty na popularnych w Niemczech jarmarkach adwentowych, gdzie oprócz Bożonarodzeniowych ozdób i pierników można rozkoszować się przedświąteczną atmosferą oraz zasmakować Currywursty (kiełbasa podawana z sosem curry) i Glühwein (grzańca galicyjskiego).

Wracając z Niemiec zatrzymaliśmy się w Poznaniu, gdzie zwiedziliśmy Stare Miasto. Przewodnik zaprowadził nas pod słynny ratusz. Zachwycaliśmy się przepięknymi, kolorowym kamienicami o bogatych detalach architektonicznych. Ogromne wrażenie zrobiła na nas pojezuicka świątynia pw. św. Stanisława Biskupa. Architektura poznańskiej fary odznacza się harmonią i niewątpliwie jest dziś jednym z najwspanialszych obiektów barokowych w Polsce. Urzeka monumentalną formą i bogactwem zdobień.

Ostatnim etapem naszego pielgrzymowania było Sanktuarium św. s. Faustyny w Kierzu, gdzie mieliśmy okazję dowiedzieć się o mistycznym spotkaniu Świętej z Jezusem Miłosiernym nad Małym Jeziorem Kierskim. To wtedy Jezus zapewnił św. s. Faustynę, że ten piękny krajobraz stworzył właśnie dla niej, ale w niebie przygotował o wiele piękniejsze rzeczy… Przewodnikiem po tym wyjątkowym miejscu była s. Faustyna pochodząca z parafii Mikaszówka w diecezji ełckiej. Zwieńczeniem naszego pielgrzymowania była Eucharystia sprawowana w pierwszą niedzielę Adwentu w tym wyjątkowym miejscu.

Pielgrzymko-wycieczka była okazją do bliższego poznania się pracowników z różnych placówek ełckiej Caritas i wspólnej modlitwy na progu Adwentu, a także „małego odpoczynku” przed „wieloma zadaniami”, które czekają nas nas w pracy w przedświątecznym okresie.