Wakacje mieszkańców Domu Samotnej Matki

Powiedział mi kiedyś mój tata i miał, jak się zdaje, rację, że największym wynalazcą Wszechświata był ten, co wynalazł wakacje – Ludwik Jerzy Kern.

Właśnie z tego wynalazku mieli okazje skorzystać mieszkańcy Domu Samotnej Matki im. bł. M. Biernackiej w Ełku w dniach 13-19 sierpnia oraz 25 sierpnia 2024 r. Pierwszego dnia zanim dotarliśmy do Ośrodka Kolonijnego „Arka” w Orzyszu, pojechaliśmy na wycieczkę. Odwiedziliśmy Park Dzikich Zwierząt w Kadzidłowie, gdzie pod czujnym okiem przewodnika mogliśmy zobaczyć zwierzęta żyjące na naszych terenach oraz dowiedzieć się nieco o ich zwyczajach. Następnie z Puszczy Piskiej przenieśliśmy się na taflę jeziora Nidzkiego i przez około godzinę podziwialiśmy piękne widoki.

Po tak uroczym rejsie osiedliśmy w Orzyszu, gdzie w ośrodku „Arka” czekały na nas liczne atrakcje: kino wieczorne, tańce, karaoke, warsztaty plastyczne, psychologiczne, plażowanie, ognisko, zwiedzanie miasta Orzysz, Muzeum Wojska, Wojskowości i Ziemi Orzyskiej oraz udział w pikniku historycznym i kowalskim w Mazurskiej Zagrodzie.

W ostatnim dniu wakacyjnego pobytu pojechaliśmy do Sanktuarium Maryjnego w Świętej Lipce, gdzie u stóp Maryi mogliśmy złożyć nasze intencje. Odwiedziliśmy również Gierłoż, a tam Wilczy Szaniec z jego historią z okresu II wojny światowej i Mazurolandię, w której oprócz historycznego i regionalnego rysu znaleźliśmy również strefę zabawy, co niezmiernie uradowało naszych najmniejszych uczestników.

Wakacyjne podboje zakończyliśmy 25 sierpnia wizytą w Podlaskiej Toskanii, gdzie egzotyczne zwierzaki urzekły nasze serca. Nie zabrakło też duchowego akcentu w Pokamedulskim Klasztorze na Wigrach.

Wszystkie te wakacyjne atrakcje były możliwe dzięki wsparciu Caritas Polska i radosnej ekipie uczestników.